Welkom bij het ROM-koor!

Het ROM-koor is opgericht in 1986. Wij brengen muziektheater  en zingen van musical, opera, operette, filmmuziek en alles wat daar tussenin zit. Ook schuwen we een uitstapje naar popmuziek niet.

Al meer dan 35 jaar vocaal!

Ons koor staat sinds voorjaar 2010 onder leiding van dirigent Ferdinand Beuse

Jaarlijks hebben we een aantal standaard optredens op het programma staan zoals:

• Koningsdagconcert
  • 4 mei herdenking
  • Promotieoptreden tijdens het jaarlijkse straattheater in juni
  • Kerstconcert in de Janskerk in Mijdrecht

Na de zomer beginnen we met repeteren voor onze kerstoptredens in Charles Dickens-outfit.  We zingen dan op heel verschillende locaties onder andere;

• Country & Christmas fair bij Slot Zeist
  • Dickensfestijn in Deventer
  • Verzorgingshuizen
  • Tuin- en winkel centra
  • Bedrijfsfeesten

Ons streven is om eens in de twee a drie jaar een grote productie op de planken brengen.

Op 5 en 6 april 2025 staat ons voor de musical Anatevka op het programma die we in het Castellum in Alphen aan de Rijn gaan opvoeren.

Op 15 en 16 oktober 2022 ons verlaat jubileumconcert in het VLC in Mijdrecht genaamd; “Waarom? Daarom!” geheel in eigen beheer gemaakt.

Op 12 en 13 oktober 2019 hebben wij de Musical “Titanic” in De Meerse in Hoofddorp opgevoerd voor een uitverkochte huis.

Op 28 en 29 mei 2016 hebben wij ons 30-jarig bestaan gevierd met de “Rhythm of ROM” in het “Walraven Theater” in Mijdrecht.

Op 19 en 20 oktober 2014 “Night of the ROM’s II” in “de Meijert” in Mijdrecht.

Op 21 en 22 april 2012 “Night of the ROM’s I” in “de Meijert” in Mijdrecht,.

Op 2 en 3 april 2011 ter gelegenheid onze 25ste verjaardag, hebben we de operette “Im Weissen Rössl” opgevoerd. Dit was tevens de laatste keer dat we een complete operette hebben uitgevoerd.

Kortom, het ROM-koor is een ambitieus en veelzijdig koor met een heel divers repertoire!

“Het is elke keer weer fantastisch om met dit koor aan de slag te mogen!”

Ferdinand Beuse

Dirigent

Wil je ook onderdeel worden van het ROM-koor?

Repetitie bijwonen

Doe mee met een repetitie en zing mee!

Word ook lid en zing wekelijks met ons mee!

Met dank aan Stephan Markus voor de foto, Titanic voorstellingen op 12 en 13 oktober 2019 in de Meerse Hoofddorp.